Citroën GS tuning



Miért rajzol itthon szinte mindenki német népautót ... ?

Az ötlet 2006 őszén született. Hammer virtuáltuningos oldalain szörfözgetve szomorúan vettem észre, hogy a GS eleddig senkit sem ihletett meg egy kis átrajzolásra. Nosza elő a levelező programmal, és pár perc múltán már a webmester levelesládájában pihent a felkérés. Hammernek tetszett az ötlet, így már "csak" a megfelelő alapkép megtalálása volt a feladat, persze teljes titoktartás mellett. Eredetileg büszkeségeink egyikére gondoltunk, de saját képeink sajnos nem feleltek meg maradéktalanul egy VT alapkép szigorú követelményeinek. Így esett a választás erre az első generációs Pallas-ra, mely végül nem csak egy "mezei" kihívás, hanem a 2007-es év VTMasters sorozatának második futamának tárgya is lett:

A kihívás szövege:

"Je suis Pierre. Pierre vagyok, mániákus Citroën-gyűjtő. GS-em több is van, az egyik felújításra vár, és arra gondoltam, hogy az újjáépítése lehetne akár átépítés vagy tuning is. Mielőtt belefognánk, szeretném kitalálni, hogy mi legyen belőle, ehhez kérem a VT Masters versenyzőinek segítségét. Készítsetek nekem szép látványterveket róla a megadott fotó alapján. A műhelyemben megoldható minden, így költségek és az ésszerűség nem kell, hogy korlátozzon senkit, de megvalósítani azért egy ízléses autót szeretnék. (gy.k.: Nincs megkötés.)"

A versenyzők:

A kihívásra 12 munka érkezett. Mivel az egyetlen megkötés annyi volt, hogy "megvalósítani azért egy ízléses autót szeretnék" a tunerek szabadjára engedhették a fantáziájukat. Ennek megfelelően két részre is szakadt a mezőny. Az egyikbe tartoznak azok, akik a szó szoros értelmében tuningolták a GS-t; a másikba pedig azok, akik inkább újra rajzolták. Emiatt bajba is kerültek a "futam" hivatalos értékelői, hiszen nagyon nehéz feladat közös nevezőre hozni ezt a két, teljesen eltérő filozófiát.

A "konzervatívok", akik tuningoltak:

Ők pedig a GS újraálmodói:

Újabb rajzok:
(amelyek a kihívás lezárta után érkeztek)