A CITROËN DS és az ID

A DS, nem csak a Citroën, de a világ autógyártásának is egyik leghíresebb modellje.
Nomen est omen ... - mondták a régiek és a DS méltó nevéhez. Ugyanis a DS franciául
"déesse"-nek ejtendő, ami nemes egyszerűséggel annyit jelent, hogy "istennő". 1955-től
1974-ig gyártották, tervezője a legendás Flaminio Bertoni. Ebben a típusban debütált a
Citroën világszabadalma a hydropneumatikus felfüggesztés.

Az ID19 szintén kifejező típusjelzés (ID, kiejtve franciául "idée" = ötlet, idea)
voltaképpen majdnem teljesen DS. A karosszéria külsőre teljesen megegyezett a
DS-ével, de a hydraulikus rendszerét "csak" a felfüggesztésre korlátozták. A kormányszervó,
a fék, és a sebváltó rendszer kikerülése jóval egyszerűbbé tette a hydraulikus rendszert. A
motor teljesítményét 75 LE-ről 66 LE-re szelídítették. A belső tér is egyszerűsödött, s mindez
összeségében már érezhető árcsökkenést eredményezett, sokak számára téve ezzel
elérhetővé a "csodát".