![]() |
Egy elfelejtett autó
|
![]() |
2005. augusztus 24-én 35. születésnapját
ünnepelte a Citroën történetének második legnagyobb példányszámában eladott
modellje, melyből gyártásának másfél évtizede alatt összesen 2 millió 474
ezer darab gördült le a szerelőszalagokról. De vajon melyik is ez a Citroën?
Azt még egy, a Citroënekhez különösebben nem kötődő "átlagember" is tudja, hogy a 2CV áll a Citroën eladási örökranglistájának élén. Ha azonban a dobogó további helyeit firtatjuk, akkor még az elhivatott rajongók is többnyire zavartan vakarják a fülük tövét, majd több-kevesebb bizonyossággal a hangjukban a Traction Avant-t, a DS-t, netán valamelyik újabb modellt említik. Pedig ezen dicsőséges második helyet nem más birtokolja, mint a GS. Az az autó, amit szinte mindenki elfelejt akkor, amikor a Citroën-ekről esik szó. Hogy hogyan válhatott mára ez - a maga idejében igazán népszerű - modell a gyár amolyan mostohagyerekévé … nem tudható. Talán, mert a "névtelen" középosztály tagjainak társává tették. Birtoklása nem volt a "felső tízezer" kiváltsága, mint a DS-é. Nem volt fiatalok kedvence, mint a szabadság életérzését megtestesítő 2CV. A GS csupán "egy csepp luxus", mely az átlagembert kényeztette. A fogyasztói társadalom megvásárolta, elfogyasztotta, … és hálátlanul elfelejtette.
Ekkortájt az emberek úgy érezték nincs lehetetlen: a Concorde kétszeres hangsebességgel repülve alig három és fél óra alatt tette meg az utat Európa és az Újvilág között, az űrhajók szinte menetrendszerűen repkedtek a Holdra és egyáltalán nem tűnt képtelen illúziónak a világűr távolabbi részeinek meghódítása sem. Igen, a GS futurisztikus külső és belső megjelenésben visszaköszön mindaz, ami a 60-as években a technika minden képzeletet felülmúló fejlődését jellemezte.
|