![]() |
Eszter
|
![]() |
Már régóta terveztem, hogy írok pár
sort klublapunk számára a "kishúgomról". Most, az ő 33. és a
típus 35. szülinapja végre elég kényszerítő erőt jelentett, hogy kiírjam
tollamból az alábbiakat.
Mivel az 5 éves srácok többségéhez hasonlóan én sem voltam közömbös az autók iránt - vad mecsboksz raliversenyek, garázsépítés, … - ez átmenetileg feledtette az alapkívánság látszólagos beteljesületlenségét; különösen úgy, hogy a nagy autóval együtt kisebbek, valódi "matchbox"-ok is érkeztek. A csodálatos, vadonatúj égszínkék autóról nem sokat tudtam, sose láttam azelőtt ilyet, még az emblémája se volt ismerős. Nem hasonlított az se keresztanyám 500-as Fiatjáéra, se nagyapám háborúban odaveszett Mercedes-ére, se a szomszéd bácsi Ford Taunus-án láthatóra, se a barátomék sokemeletes háza előtt látható Renault 10-esére, de még a környéken előforduló autókról - Trabantok, Moszkvicsok, Wartburgok, Volgák, Polskik, Warszawák, bogárhátú Volkswagenek - megismertekre sem. A gyönyörű autóhoz képest az embléma - leginkább két felfelé mutató nyílhegyre hasonlított - meglehetősen jelentéktelennek tűnt. Sokkal díszesebb illett volna hozzá szerintem: ... mondjuk, valami nagy, színes, krómszélű és lehetőleg minél díszesebb ábrával a közepén …
Az első utunkon elvesztem a hatalmas hátsó ülésben, fel kellett álljak, ha látni akartam a műszerfalon zajló rendkívül izgalmas eseményeket. Megnyugtató volt, hogy a 47-es út hosszú egyeneseiben gond nélkül száguldott az autó akár 160km/ó sebességgel. Erre egyetlen általam addig látott autó sem volt képes, és még az ovistársaim apukáinak autói sem. Mindenkit megelőztünk, de minket senki sem tudott utolérni. Vásárhelyre érve jogos volt a kérdésem: "Apa, Eszter igazi versenyautó? " - amire ő sajnos nemleges választ adott. Én azonban így is biztos voltam benne, hogy nagyon-nagyon gyors és hogy gond nélkül megállná a helyét egy autóversenyen. Eszter mások számára is szokatlan jelenség volt. Minden gyerek megbámulta, sokszor még a felnőttek is. Amikor benéztek az ablakán néhányan csalódva mondták, hogy: "Ilyen klassz kocsi és csak 80-nal megy ... " A buták, fogalmuk se volt róla hogy az, amit láttak a fordulatszámmérő és nem a kilométeróra. Az ilyenek egyébként általában az autó nevét se tudták rendesen kimondani.
Igazán hűséges volt, sosem hagyott cserben minket az úton. Nem csoda hát, hogy valódi családtaggá lett lassacskán. A mamám ugyan kicsit mindig féltékeny volt rá, de mi a három fiú - mert a sok tesókívánás azért csak megtette a hatását és kaptam egy kisöcsit - rajongásig szerettük. Ha jól viselkedtünk, jutalmul autómosásnál lemoshattuk a kerekét, vagy a lámpáit. Tizenkét éves kora ellenére újnak látszott még, mikor végre megszáríthattam az ablakában a jogsim a pecsétjét. Ezután a nagy kirándulásokon egyre többször foglalhattam el áhított bal első ülését is. A 90-es évek elején az élet úgy hozta, hogy apámnak hétköznapi szolgálatra is be kellett fognia, s e keserves 2 évet nagyon nehéz volt elfeledtetni vele. Huszonegyedik születésnapján aztán az égiek egy tragikus véletlen okán hozzám kötötték sorsát. Begyógyítottuk az utolsó évek sebeit, és a gyógyulást a következő nyáron egy Toulouse-ig tartó hatalmas kirándulással ünnepeltünk meg. Ezzel minden visszatért a régi kerékvágásba. Ha esett vagy fújt, akkor garázs oltalmazta, ha sütött a nap akkor boldogan fürdött a napsütésben.
(GSdriver) |