A CITROËN DS és az ID | |
A DS, nem csak a Citroën, de
a világ autógyártásának is egyik leghíresebb modellje.
Nomen est omen ... - mondták a régiek és a DS méltó nevéhez. Ugyanis a
DS franciául
"déesse"-nek ejtendő, ami nemes egyszerűséggel annyit jelent,
hogy "istennő". 1955-től
1974-ig gyártották, tervezője a legendás Flaminio Bertoni. Ebben a típusban
debütált a
Citroën világszabadalma a hydropneumatikus felfüggesztés.
Az ID19 szintén kifejező típusjelzés
(ID, kiejtve franciául "idée" = ötlet, idea)
voltaképpen majdnem teljesen DS. A karosszéria külsőre teljesen megegyezett
a
DS-ével, de a hydraulikus rendszerét "csak" a felfüggesztésre
korlátozták. A kormányszervó,
a fék, és a sebváltó rendszer kikerülése jóval egyszerűbbé tette a hydraulikus
rendszert. A
motor teljesítményét 75 LE-ről 66 LE-re szelídítették. A belső tér is egyszerűsödött,
s mindez
összeségében már érezhető árcsökkenést eredményezett, sokak számára téve
ezzel
elérhetővé a "csodát".